Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers. Hier is bij veel bedrijven nog veel winst te behalen.

Veel bedrijven neigen ernaar sociale media te gebruiken voor het zo veel mogelijk posten (uitsturen) van boodschappen of kijken alleen naar het verzamelen van likes. Het voordeel en resultaat hiervan is echter minimaal en wordt in een enkel geval zelfs als negatief ervaren door de klant.

Net als elke andere vorm van communicatie met je doelgroep moet ook over deze vorm van communicatie goed nagedacht worden.

Hoe laat je zien wie je bent? Waar zit je doelgroep? Hoe bereik je ze het beste? Hoeveel tijd en budget wil je hiervoor gebruiken? En vooral; hoe kom ik het beste in gesprek met mijn klant?

Sociale media staan voor dialoog en zijn dan ook een uitstekend middel voor het bieden van service. Door dit op de juiste manier te doen volgt reclame vanzelf.

Wil je puur reclame maken op sociale media dan kan dit ook, maar doe dit dan wel via de advertentie mogelijkheden. Deze hebben als voordeel dat ze zich uitstekend lenen voor het richten op specifieke groepen.

Sociale media zijn zeer laagdrempelig, maar vragen, zoals je kunt lezen, om meer kennis dan op het eerste oog lijkt. Met meer dan 10 jaar professionele sociale media ervaring is dit mijn specialiteit. Kortom; Wil je een goed doordachte sociale media strategie met een optimaal resultaat?
Neem dan nu contact met me op.